Na Glavnem trgu vas pričakuje posebna poslastica v obliki retrospektive, v kateri bodo prikazani štirje prelomni žanrski filmi, ki letos slavijo 50-letnico:

NOČ ŽIVIH MRTVECEV Georgea A. Romera
PLANET OPIC Franklina J. Schaffnerja
BILO JE NEKOČ NA DIVJEM ZAHODU Sergia Leoneja
ROSEMARYJIN OTROK Romana Polanskega

Legendarni prvenec lani preminulega filmskega velikana Georgea A. Romera je povzročil pravo revolucijo v žanrskem filmu. Z njim je žanr nepovratno vstopil v moderno dobo in za sabo pustil vse stare grozljivke, ki so odtlej postale staromodne, nenevarne in celo naivne. Enega najbolj dobičkonosnih neodvisnih filmov v zgodovini kinematografije je celo Ameriška kongresna knjižnica označila kot kulturno, zgodovinsko in estetsko pomembnega, kar je čast, ki ga filmi tega žanra doživijo le redko.

 





Eden najvplivnejših znanstveno-fantastičnih filmov vseh časov, ki sloni na romanu Pierra Boulla, je postal žrtev svojega uspeha, saj je vzpodbudil nastanek štirih nadaljevanj, dveh TV serij, nove verzije Tima Burtona leta 2001, ki so ji sledili še trije filmi, nič od tega pa se ni niti približalo izvirniku. Ta vrhunski film z nepričakovanim, presunljivim koncem, je pustil izreden vtis na občinstvu svojega časa. Klasično delo Franklina J. Schaffnerja še danes ni izgubilo svoje izrazne moči, njegovo globoko sporočilo pa je še bolj aktualno kot kdajkoli prej.

 



Epska mojstrovina velikega Sergia Leoneja, ki jo mnogi označujejo za njegov najboljši film in sploh najboljši vestern vseh časov, je obenem posvetilo klasičnemu vesternu in njegova dekonstrukcija. Pretresljiva zgodba, napeta akcija, redki, a duhoviti in bridki dialogi, čudovita fotografija Tonina Delli Collija, veličastna glasba Ennija Morriconeja ter vrhunska igra Charlesa Bronsona, Claudie Cardinale, Jasona Robardsa in Henryja Fonde (ki je v tem filmu dokazal, da lahko še kako prepričljivo upodobi negativca) so ob Leonejevi neprekosljivo precizni režiji glavne odlike tega nepozabnega filmskega doživetja.

 


Ne le, da ta mojstrovina Romana Polanskega, ki sloni na knjižni uspešnici Ire Levina in katere producent je William Castle, označuje začetek obdobja sodobne grozljivke, temveč tudi presega meje žanrskega filma. Mnogi filmski zgodovinarji in kritiki imajo Rosemaryjinega otroka za najboljši film, kar jih je naredil Polanski, velja pa tudi za enega najpomembnejših ameriških filmov 60-ih let.

 

 

 



Več informacij o retrospektivi najdete tukaj:
http://www.grossmann.si/filmski-program/retrospektiva/