Dvanajsta edicija Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina se je zaključila v soboto, 16. julija s slavnostno podelitvijo nagrad. 

 

Nagrado za življenjsko delo je prejel legendarni producent Jan Harlan.

 

Podeljene so bile naslednje nagrade:

 

-HUDI MAČEK za najboljši celovečerni film: Scherzo Diabolico (Mehika, ZDA; 2015; Adrian Garcia Bogliano)

Posebna omemba: Napad irhastih zombijev (Attack of the Lederhosenzombies; Avstrija; 2016; Dominik Hartl)

-HRUPNI MAČEK za najboljši glasbeni dokumentarec: Odpadki druge generacije – po stopinjah nekega punka (Slovenija; 2016; Dunja Danial)

-SLAKOV HUDI MAČEK za najboljši kratki film: Izginotje Willieja Binghama (The Disappearance of Willie Bingham; Avstralija; 2015; Matt Richards)

-MELIES D'ARGENT za najboljši evropski fantastični kratki film: Zobki (Quenottes; Luksemburg; 2015; Pascal Thiebaux, Gil Pinheiro)

-VINSKI ŠAMPION HUDI MAČEK za najboljše vino: Ranfol (Kos)

 

Zmagovalni film Male delavnice groze je Samaritan (Vasja Rovšnik).

 

Obrazložitve žirij:

-HUDI MAČEK (Žirija: Dragan Jelićić, Marcel Štefančič jr., Uwe Huber)

 

Redek primer napete in dobro odigrane drame o grozi vsakdanjega življenja, ki se spremeni v triler in slasher, poln nepričakovanih preobratov in črnega humorja ter podkrepljen z osupljivo klasično glasbeno podlago.

 

Posebna omemba:

V zdaj že dodobra prenasičenem žanru zombi komedije film ponudi obilico izvirnih in duhovitih trenutkov, s svojo tematiko in izvedbo pa je tudi zelo v duhu festivala.

 

-HRUPNI MAČEK (Žirija: Igor Vidmar, Dušan Moravec, Boštjan Sovec)

 

Odpadki druge generacije je film, ki z svojim ritmom in sporočilnostjo preseže dokumentarne okvirje. Spregledano pankovsko gibanje druge generacije prikaže vizualno zanimivo in pri tem uporablja filmska sredstva in načine, ki prepričajo. Film, ki je pomemben tudi za razumevanje sedanjega glasbenega, kulturnega in političnega trenutka v Sloveniji.

 

 

-SLAKOV HUDI MAČEK (Žirija: Tomaž Gorkič, Marko Jocić, Mario Kovač)

 

Obrtniško dovršen izdelek, ki se vsebinsko ukvarja z eno izmed vedno aktualnih tematik človeške družbe. Skozi umirjeno, prepričljivo in estetsko filmsko govorico nas pripelje do bridkega konca, ki gledalca ne more pustiti ravnodušnega. 

 

-MELIES D'ARGENT (Žirija: Tomaž Gorkič, Marko Jocić, Mario Kovač)

 

Ta mračna in domiselna alegorija, prežeta z močnimi slikami in sugestivno glasbo, zelo vešče združuje animacijo živalskega lika z igralci. Gre za dramaturško zaokroženo celoto, ki se spretno izogiba klišejem.