Štirinajsta edicija Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina se je zaključila v soboto, 14. julija. Na festivalu je bilo prikazanih 29 celovečernih filmov, 10 dokumentarcev in 53 kratkih filmov iz 29 držav, od tega v tekmovalnem programu 6 celovečercev, 6 dokumentarcev in 25 kratkih filmov.



Na zaključni prireditvi so bile podeljene naslednje nagrade:



-HUDI MAČEK za najboljši celovečerni film:
ERREMENTARI (Španija, Francija; 2017; režija: Paul Urkijo Alijo)



Posebna omemba:
VAMPIR VIDAR (Norveška; 2018; režija: Thomas Aske Berg, Fredrik Waldeland)



-HRUPNI MAČEK za najboljši glasbeni dokumentarec:
BUNCH OF KUNST – FILM O SLEAFORD MODS (Nemčija; 2017; režija: Christine Franz)

Posebna omemba:
GLASBA JE ČASOVNA UMETNOST 3, LP FILM LAIBACH (Slovenija; 2018; režija: Igor Zupe)

-SLAKOV HUDI MAČEK za najboljši kratki film:
CESTA MRTVIH: KRONIKE (Avstralija; 2017; režija: Kiah Roache-Turner)



-MELIES D'ARGENT, nagrada Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film:

CELICA (Slovenija; 2017; režija: Dušan Kastelic)



-NAGRADA OBČINSTVA za najboljši celovečerec:
ERREMENTARI (Španija, Francija; 2017; režija: Paul Urkijo Alijo)



-VINSKI ŠAMPION HUDI MAČEK za najboljše vino:
RUMENI MUŠKAT 2016 (Vinogradništvo Kovačič)



Zmagovalni film Male delavnice groze je PONEDELJKI (Slovenija; 2017, režija: Staš Milovanović).




Obrazložitve žirij:

-HUDI MAČEK (Žirija: Julian Richards, Nenad Bekvalac, Ludvik Bagari)

»Izbrali smo Hudega mačka 2018. V ospredje sta se prebila zelo različna filma, žirija pa se je po premisleku odločila, da nagrado prejme baskovska mračna pravljica ERREMENTARI režiserja Paula Urkija Alija.

Na žirijo sta naredila vtis ambicioznost filma in režiserjeva sposobnost ponuditi fantastični vizualni spektakel z omejenim časom in sredstvi. Ob fotografiji, scenografiji, kostumografiji in posebnih učinkih velja omeniti še mlado igralko Umo Bracaglio, ki je prispevala prepričljivo človeško dimenzijo.

ERREMENTARI spominja na delo pomembnih žanrskih režiserjev, kot so Ridley Scott (Legenda), Guillermo del Toro (Favnov labirint) in Peter Jackson (Gospodar prstanov) in žirija upa, da bo ta nagrada pomagala režiserju nadaljevati s svojo vizijo in si ustvariti kariero, ki se bo po pomembnosti lahko kosala s karierami njegovih predhodnikov.

Tesno na drugem mestu je pristala – in si s tem prislužila posebno omembo žirije – norveška črna komedija VAMPIR VIDAR, zgodba o nerodnem vampirju v iskanju ljubezni, ki jo je napisal, produciral in sorežiral glavni igralec Thomas Aske Berg.

Bergova nalezljiva energija in občutek za ironijo nosita film in spominjata na dela britanskega komika Sache Baron Cohena (Borat, Diktator, Ali G).«



-HRUPNI MAČEK (Žirija: Igor Vidmar, Robbie Davidson, Matej Končan)

»Po prvotnem neodločenem stanju je žirija sprejela odločitev, ki ni bila lahka. Kljub informativnosti, vzdušju in osupljivosti LP filma Laibach, je Bunch of Kunst simplističen, resničen, s pristno človeško emocijo ob potrpežljivem portretiranju vzpona skupine v dveh letih, kolikor je trajalo snemanje. Kljub meteorskemu uspehu sta člana skupine ostala zvesta koreninam, brez razkošnega odrskega showa, brez trikov, le dva tipa, ki dasta vse od sebe z mikrofonom, tremi zaboji piva in laptopom pri svojem nesramno surovem in nesramežljivem komentiranju stanja v Veliki Britaniji in drugod.«



-SLAKOV HUDI MAČEK (Žirija: Lee Hardcastle, Dejan Ognjanović, Vasja Rovšnik)


»Cesta mrtvih prejme nagrado zaradi sposobnosti, da pove kompleksno zgodbo zgolj s podobami in zvoki, brez besede dialoga. Dinamični in močni prizori se lahko merijo z najboljšimi, kakršne ponavadi najdemo v dolgometražnih filmih.«
 


-MELIES D'ARGENT (Žirija: Lee Hardcastle, Dejan Ognjanović, Vasja Rovšnik)

»K razmišljanju spodbujajoča, univerzalno prepoznavna parabola o uniformnosti in uporu proti njej, povedana z osupljivimi in nepozabnimi znanstvenofantastično gotskimi podobami. Celica je črnohumorno opozorilo za naš čas, moderno tako po obliki kot po vsebini.«