Z velikim veseljem najavljamo prihod režiserja in scenarista Richarda Stanleya na letošnji Grossmannov festival, kjer bo predsedoval žiriji za hudega mačka.

Richard Stanley je eden zadnjih resnično samosvojih ustvarjalcev grozljivk. Svoje veščine je najprej razvijal s kratkimi filmi in videospoti za Fields of the Nephilim in Public Image Limited, preden je ponudil svežo in edinstveno apokaliptično vizijo v dolgometražnem prvencu Hardware (1990). Uspeh Hardwarea je pripeljal do filma Dust Devil (1992), resnične mojstrovine nadnaravnega, preoblečene v najbolj preziran podžanr grozljivke, slasher. Vendar je slasher tu zgolj maska, podobno kot je bila znanstvena fantastika v Hardwareu. Za njo leži metafizično prevpraševanje korenin materialne in duhovne eksistence, oblečeno v podobe, sposojene iz špageti vesternov Sergia Leoneja in nadrealnih ruminacij Tarkovskega.

Nemirni duh je Stanleya vodil po vsem svetu v iskanju pomena za zastori videza. V živo in skozi svoje dokumentarce je raziskoval različne ezoterične tradicije: afganistansko gorsko folkloro v Voice of the Moon (1990), nacistični okultizem in njegove povezave z legendami o svetem gralu in katarji v The Secret Glory (2001), vudu prakse Haitija v The White Darkness (2002), nazadnje pa je še dodatno raziskoval verovanja katarjev v The Otherworld (2014).

Dve zgodbi v novejših horror omnibusih, »The Mother of Toads« v The Theatre Bizarre (2011) in »Coltan« v še vedno neizdanem The Profane Exhibit (2015?), nakazujeta njegovo vrnitev k snemanju igranih filmov, ki bi moralo kulminirati v napovedani celovečerni adaptaciji H.P. Lovecrafta, The Colour Out of Space.

Na letošnjem Grossmannu se bomo temu edinstvenemu ustvarjalcu priklonili s posebno retrospektivo, v programski sekciji Šok dok pa bomo prikazali dokumentarec Lost Soul: The Doomed Journey of Richard Stanley's Island of Dr. Moreau (2014) režiserja Davida Gregoryja. Predstavil se bo tudi na posebnem javnem pogovoru. Pogovor bo vodil pisec in kritik Dejan Ognjanović, ki je tudi napisal poglobljen prispevek o Stanleyu za letošnjo programsko knjižico, ki je delno uporabljen v tej novici.