Ob gostovanju Sergia Stivalettija, enega največjih evropskih mojstrov posebnih učinkov, smo pripravili posebno retrospektivo njegovih filmov. Delavnica posebnih učinkov žal odpade.

Njegov režiserski prvenec Voščena maska je veličastna gotska grozljivka, ki z vizualnim razkošjem in mojstrskimi posebnimi učinki spada med redke filme, ki so v devetdesetih ohranjali duh italijanske žanrske kinematografije pri življenju. Legendarna grozljivka Nadnaravni pojavi, s katero se je začelo sodelovanje med Sergiom Stivalettijem in Dariom Argentom, s svojim sanjskim vzdušjem, pa tudi kupom črvov, žuželk in krutih umorov, spada med bolj ekstravagantne Argentove filme. Ena ključnih evropskih grozljivk osemdesetih, Demoni režiserja Lamberta Bave, je ponudila Sergiu Stivalettiju odlično priložnost, da pokaže vso svojo domišljijo in mojstrstvo z osupljivimi efekti maske. Za vse ljubitelje Dylana Doga pa je tu še Dellamorte Dellamore, ki ga je po scenariju Tiziana Sclavija režiral Michele Soavi, kjer se srečajo art film, montypythonovski humor in Romerovi živi mrliči, film, ki ga je Martin Scorsese označil za najboljši italijanski film devetdesetih let.

Sergio Stivaletti je nekoč izjavil, da pogosto pozabljamo na to, da je filmska grozljivka umetnost in da to še posebej drži za posebne učinke. Nobenega dvoma ni, da imamo opraviti s čisto umetnostjo, ko gre za mojstrstvo Sergia Stivalettija in njegovo stalno prizadevanje, da bi utrl nove poti na področju, na katerem se je že tolikokrat izkazal. Učinek njegovega dela je včasih tako močan, da se nam zdi bolj podoben magiji kot umetnosti. In nekaj te magije si bomo v družbi Sergia Stivalettija ogledali na letošnjem Grossmannovem festivalu.

Javni pogovor s Sergiom Stivalettijem bo v soboto, 15.7. ob 18.00h na Glavnem trgu.