Jack Sholder

Javni pogovor z Jackom Sholderjem bo potekal v četrtek, 14.7. ob 19.30h na Glavnem trgu.
Mojstrska delavnica bo potekala v sredo, 13.7. ob 17h v MKC Ljutomer.

Režiser Jack Sholder med velikani žanrskega filma zavzema prav posebno mesto, saj ga po lastnem priznanju grozljivke niso zanimale. A kljub temu in morda prav zato, ker je hotel preseči žanrske konvencije, je ljubiteljem grozljivk in fantastike priskrbel kopico mojstrovin, med katerimi najbolj izstopajo kultni klasiki Sami v temi, Maščevanje v Ulici brestov in Skrivač.

Svojo kariero je začel kot montažer. Prvi kratki film Vrtna zabava (The Garden Party, 1973) je posnel po kratki zgodbi Katherine Mansfield, v njem pa so igrale Beatrice Straight, Maia Danziger in Jessica Harper. Zanj je prejel številne nagrade.

Ko se je distribucijsko podjetje New Line Cinema odločilo začeti z lastno filmsko produkcijo, mu je producent Robert Shaye ponudil priložnost za celovečerni prvenec. Sami v temi (Alone in the Dark, 1982) s svojo večplastno zgodbo (ki jo je Sholder tudi sopodpisal) spada med najbolj samosvoje in subverzivne predstavnike slasher žanra.

Leta 1985 je režiral Maščevanje v Ulici brestov (A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge), prvo in zagotovo najbolj transgresivno nadaljevanje slavne filmske serije. Film je kljub finančnemu uspehu bil ob izidu nerazumljen s strani kritikov, a je z leti pridobil kultni status.

Njegov najbolj znani film Skrivač (The Hidden, 1987) je edinstven spoj znanstvene fantastike in policijskega trilerja. Film je navdušil kritike in žirije na najprestižnejših žanrskih festivalih (Avoriaz, Fantasporto, Sitges), bil pa je tudi nominiran v večini pomembnejših kategorij za nagrado Saturn.

Sledili so filmi različnih žanrov, od akcije Odpadnika (Renegades, 1989) s Kieferjem Sutherlandom in Loujem Diamondom Phillipsom, preko vojne TV drame Ko posije sonce (By Dawn’s Early Light, 1990) do znanstvenofantastične romantične komedije 12:01 (1993). Med letoma 2004 in 2017 je predaval na Western Carolina University.

Na letošnjem Grossmannu se mu bomo poklonili z izbrano retrospektivo, izvedli javni pogovor, na zaključni prireditvi pa mu bomo izročili častno nagrado za posebne dosežke v fantastični kinematografiji. Predsedoval bo tudi žiriji za najboljši celovečerni film in na posebni mojstrski delavnici razkril skrivnosti režije.