Nagrade Grossmannovega festivala 2021

Najboljši film 17. Grossmannovega festivala je KLINIKA ZA ZOMBIJE. Častna huda mačka za izjemne prispevke k žanrski kinematografiji sta prejela častna gosta festivala, ameriška režiserja Gary Sherman in William Lustig.

Sedemnajsta edicija Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina se je zaključila v soboto, 24. julija. Na festivalu je bilo prikazanih 36 celovečernih filmov, 9 dokumentarcev in 34 kratkih filmov iz 30 držav, od tega v tekmovalnem programu 6 celovečercev, 7 glasbenih dokumentarcev in 31 kratkih filmov.

Na zaključni prireditvi so bile podeljene naslednje nagrade:

ČASTNI HUDI MAČEK za izjemne prispevke k žanrski kinematografiji

Častna huda mačka za izjemne prispevke k žanrski kinematografiji sta prejela častna gosta festivala, ameriška režiserja Gary Sherman in William Lustig.

 Gary Sherman v2

William Lustig

 
HUDI MAČEK za najboljši celovečerni film:

KLINIKA ZA ZOMBIJE / YUMMY
Belgija; 2019
Režija: Lars Damoiseaux

Nagrado je prejel režiser Lars Damoiseaux.

Lars Damoiseaux

 

HRUPNI MAČEK za najboljši glasbeni dokumentarec:
ODPOTOVANJE
Slovenija; 2020
Režija: Petra Seliškar

SLAKOV HUDI MAČEK za najboljši kratki film:
ŠPLJAF / SPRÖTCH
Belgija; 2020
Režija: Xavier Seron

MELIES D'ARGENT, nagrada Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film:
PASTIR / THE SHEPHERD
Rusija; 2021
Režija: Ilya Plyusnin

NAGRADA OBČINSTVA za najboljši celovečerec:
KLINIKA ZA ZOMBIJE / YUMMY
Belgija; 2019
Režija: Lars Damoiseaux

Nagrado je prejel režiser Lars Damoiseaux.

Lars Damoiseaux1

VINSKI ŠAMPION HUDI MAČEK za najboljše vino:
TURISTIČNA KMETIJA HLEBEC
Penina REVOLUTION

Milan Hlebec


Zmagovalni film Male delavnice groze:
ČASAČ
Slovenija; 2021
Režija: Bernard Rebernik

Bernard Rebernik

 

Obrazložitve žirij:

HUDI MAČEK
Žirija: režiserji Gary Sherman, Severin Fiala, Andrej Košak

Režiserji včasih odgriznejo več, kot lahko prežvečijo. In letošnji zmagovalni film je zagotovo zelo ambiciozen. Spaja dva žanra v želji, da bi vas tako nasmejal kot prestrašil. Včasih tudi želi, da bi se vam smeh zataknil v grlu kot piščančja kost. Ali pa človeško meso.
Pričujoči film je prekipevajoča poslastica, ki morda koga šokira s prekomernim nasiljem, a na koncu je občinstvo zadovoljno in zahteva še več. Ker je enostavno preveč slastno. Naj si Lars Damoiseaux v karieri privošči čim več velikih grižljajev!
Letošnjo nagrado za najboljši celovečerec prejme film Klinika za zombije.

HRUPNI MAČEK
Žirija: publicist Igor Vidmar, festivalski urednik Terens Štader, založnik Goran Lisica - Fox

Odpotovanje režiserke Petra Seliškar popelje gledalca v intimni svet Tomaža Pengova, enega ključnih slovenskih trubadurjev, in obenem gledalca prestavi v Slovenijo, kakršna je bila na koncu šestdesetih in v prvi polovici sedemdesetih let, ko je ta kultni in hkrati ugledni umetnik bival v coni izjemne ustvarjalnosti ter povezanosti s kozmičnimi vibracijami. Skozi pogovore s Pengovovimi prijatelji in sodelavci Petra Seliškar s prefinjeno in nežno filmsko govorico portretira pesnika, kitarista in pevca ter pri tem ne skriva svojih simpatij. Že od prve scene je videti, da gre za rahločutni, prvovrstni filmski portret, kakršnega si Pengov s svojo glasbo in stilom zasluži, in ki prav elegantno prispeva k slovenski kulturi. Zgodba, ki jo je bilo vredno povedati, tako zaradi preteklosti kot prihodnosti.


SLAKOV HUDI MAČEK
Žirija: animator Dušan Kastelic, režiser Tomaž Gorkič, režiser Dino Julius

Špljaf je volk, preoblečen v ovco, kruta obsodba načina življenja srednjega razreda, ojačana s provokativno uporabo družbeno relevantnih tem, kot sta migrantska kriza in starševstvo v istospolnih zvezah.
Režiran je z veliko šarma in filmske odličnosti. Protagonist, pisatelj Tom z družino, je utelešenje belih liberalcev srednjega razreda, ki ga potegne v vrtinec nesrečnih okoliščin, kjer se pod prijaznim in toplim površjem hitro pokaže veliko globlja in pretresljiva resnica.
Elegantna črnobela fotografija in resnobna klasična glasba sta imenitno postavljena nasproti silovitim izbruhom krvavih prizorov in črnohumornim elementom.
Špljaf je torej navdušujoč biser, ki uspešno parira bolj znanim satiričnim filmom bratov Coen, a pri tem ohranja lastno identiteto, ko zapakira svoje temačne, vznemirljive podtone v čudovit evropski celofan.

MELIES D'ARGENT
Žirija: animator Dušan Kastelic, režiser Tomaž Gorkič, režiser Dino Julius

Domiseln, duhovit in tematsko relevanten film. Začne se kot kratki film o invaziji vesoljcev, nato pa se spremeni v film o korporativni invaziji, v kateri so naša neznatna vsakdanja življenja zdrobljena pot zatiralskim škornjem naših šefov.
Pastir osvoji občinstvo s črnim humorjem, ki mu ostane zvest vse do končnega preobrata.